Pardubický kraj shání další dopravce pro regionální tratě
Na regionálních tratích Pardubického kraje mohly jezdit vlaky i jiných dopravců, než jsou České dráhy. Hejtmanství je nejdál v jednání se společností Leo Express, ta nabízí obsluhu dvou tratí na Orlickoústecku. Původně měl regionální obslužnost zajišťovat jediný dopravce, teď už je skoro jisté, že budou minimálně dva.
Smlouva o zajištění železniční obslužnosti s Českými drahami příští rok končí. Hejtmanství se rozhodlo jednat i s dalšími dopravci, třeba i proto, aby nakonec vybralo nejkvalitnější nabídku a cestující tak měli větší komfort a lepší spojení. Společnost Leo Expres přitom sama nabídla, že bude provozovat dvě trati na Orlickoústecku.
Malebným Údolím Tiché Orlice už brzy vlaky nepojedou
Z Chocně do Ústí nad Orlicí se už za pár let dostanou cestující vlakem o něco dřív. Krásná přírodní scenérie, která uchvacuje na trase Praha – Morava po všechna roční období, ale brzy zmizí. Nahradí ji tunely.
Jde o trati z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic. Dopravce se navíc nabídl, že zajistí navazující autobusovou dopravu v turisticky atraktivní oblasti nebo také provoz nostalgických jízd v letním období až do Hanušovic.
Výhodou by také mohlo být přímé spojení s polskou Wroclawí, teď musí cestující přesedat v Dolní Lipce, takže je to komplikovanější a prodlužuje to dobu cesty. Mluvčí úřadu Dominik Barták dodal, že radní o dalším jednání s Českými drahami, které mají předložit finanční model na zajištění regionální železniční dopravy na území celého Pardubického kraje.
Šrot na kolejích nechceme
Podle Bartáka zatím radní jednají jen s Leo Expresem a ČD, ale to neznamená, že tam není prostor i pro další dopravce. V každém případě bude kraj právě po Českých drahách chtít, aby v regionu jezdily moderní a čisté vlaky, řekl to hejtman Martin Netolický z ČSSD: „Na našich kolejích se v současné době objevují vozidla ze 70. let a neví, jestli si můžeme dovolit, aby nadále tento šrot na kolejích jezdil.“
Pardubický kraj bude v jednání s dopravci pokračovat. Pokud opravdu na těch dvou tratích začne jezdit Leo Expres, bude nutné ještě vyřešit otázky jízdného, resp. spolupráci s tarifem IREDO nebo formu prodeje jízdenek.
Související
-
Na koleje mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem se vlaky jen tak nevrátí
Poslední vlak odjel z Chrudimi do Heřmanova Městce v prosinci 2010. Od té doby je trať nevyužívaná. A provoz se na ni nejspíš ani nevrátí.
-
Vlaky mezi Pardubicemi a Hradcem zrychlí díky další koleji
Železniční spojení z Pardubic do Hradce Králové je blíže velkému zlepšení. Rozšíření trati získalo kladné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí.
-
V roce 2022 by mohlo být cestování vlakem mezi Pardubicemi a...
Ostřešanská spojka je v plánu už desítky let, až loni ale Správa železniční dopravní cesty vybrala jednu z osmi variant. A ministerstvo životního prostředí teď začí...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po vstupu do EU následovala v Lotyšsku vlna emigrace. V sousedních zemích hledají lepší život
-
‚Jděte do pr**le.‘ Sochař Černý bránil v televizi své motýly na obchodním domě Máj v Praze
-
Podobnému autu jsem ještě nežehnal, řekl biskup po posvěcení chladírenského vozu pro Ukrajinu
-
Čínští plavci užili před olympiádou v Tokiu zakázanou látku, někteří z nich pak vybojovali medaile