Pardubičtí strážníci testují služební auto na baterky

4. srpen 2016

Strážníci pardubické městské policie mají na pět měsíců půjčený elektromobil. Když se osvědčí, možná si několik takových vozů v budoucnu pořídí. Jejich provoz je totiž nejen ekologický, ale i levnější.

„Vůz je zvláštní tím, že je plně elektrický, nemá žádné spalovací motory. Na první pohled to nepoznáte. Rozdíl je patrný když se auto rozjede, protože ho vůbec neslyšíte. Strážníci budou muset jezdit opatrně, protože okolí to auto neuslyší,“ říká ředitel Městské policie Pardubice Rostislav Hübl.

Podle strážníka Martina Pažouta je spíš potřeba sžít se s automatickou převodovkou: „Náročné to není, je to spíše automat, takže je potřeba dávat pozor, aby levá noha nešla dopředu a nesnažila se zmáčknout spojku, protože šlápnete na brzdu, a to auto hned stojí.“

Čtěte také

Pažout dodává, že výdrž baterie je závislá na stylu jízdy: „Záleží, jak šetříte baterii. Když chcete jet rychle, jede rychle. Když jede pomalu na ekonomickou jízdu, tak baterky se skoro nevybíjí.“

„Jede to jak z praku. Oproti normálnímu spalovacímu motoru je ten rozdíl v tom, že plný výkon tam máte hned a nemusíte ten motor strašit otáčkami jako jiný spalovací motor,“ říká Hübl.

Přístrojová deska elektromobilu

Auto, které není slyšet

Když se automobil rozjel, tak opravdu nebylo skoro nic slyšet. „Dokonce je v autě tlačítko, kdy už tak nízký hluk vozu jde ještě více omezit. Pak je skoro neslyšitelný,“ říká Lucie Klementová. Podle řidiče je lepší, když je auto slyšet kvůli chodcům a cyklistům.

A jak je to v Pardubicích s dobíjecími místy? „Máme dobíjecí místo na jednom stojanu, který je rychlodobíjení. U něj se to vozidlo dobije do plné kapacity baterií zhruba za 45 minut,“ říká Martin Pažout.

autor: ba
Spustit audio