Prodat, neprodat? Majitelé nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se neshodnou na její budoucnosti
Dva ze tří majitelů zvažují prodej historické budovy vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí železničářům. Třetí vlastník je proti. Obává se, že by to pro stavbu z dob Rakouska-Uherska znamenalo jistý konec. A právě tomu všichni tři muži tehdy ještě spolu s režisérkou Olgou Sommerovou zabránili, když před víc než pěti lety založili společnost Oustecké nádraží a budovu odkoupili od Českých drah.
„Důvod prodeje je, že my dva společníci se dlouhodobě nemůžeme shodnout se třetím společníkem. Je nepřátelský, nespolupracuje, nedá si nic vysvětlit a nechce se na ničem smysluplném dohodnout,“ vysvětluje Pavel Prchal, jednatel společnosti Oustecké nádraží, který chce spolu s dalším jednatelem Ladislavem Růžičkou nádražní budovu prodat a v současné době o tom jedná s železničáři.
Kadrman: Prodej by znamenal demolici
Neshody potvrzuje i třetí majitel, Martin Kadrman, který s prodejem nesouhlasí. „Pokud by ta nemovitost, to nádraží bylo ve vlastnictví Správy železnic, je na více jak devadesát procent jisté, že to nádraží by čekal osud demolice, protože skutečně Správa železnic nemá pro ni využití a ani nemá důvod ji kupovat.“
Železničáři ale odkup zvažují a bourání nádraží neplánují, řekl jejich mluvčí Dušan Gavenda. „Máme zájem zejména na dobrém stavu budovy a jejím užívání. Tím se budeme řídit v průběhu dalších jednání se společností Oustecké nádraží.“
Dva majitelé se SŽ dál jednají
Majitelé Prchal a Růžička se Správou železnic nadále jednají. Zvažují také, že budovu nabídnou ve veřejné aukci. Od Martina Kadrmana prý chtěli jeho podíl na budově odkoupit nebo nabídnout své podíly jemu. Podle Kadrmana se ale všichni tři nemohli vzájemně dohodnout na ceně.
„Finanční nároky, které byly ze strany spolumajitelů sděleny, které byly trojnásobkem a i vice toho, co jsme všichni do té nemovitosti investovali, byly mimo rámec toho, co by každý jiný akceptoval a ani já jsem to nemohl akceptovat, takže v tuhle chvíli si myslím, že budeme spíše hovořit o těch finančních podmínkách toho vyrovnání tak, aby budova měla jediného majitele,“ řekl Kadrman.
Podle Pavla Prchala ale Kadrman už skoro tři roky na jakékoli snahy o vyrovnání nereaguje. Tvrzení, že by své podíly s Ladislavem Růžičkou nabídli za nepřiměřenou cenu, Prchal odmítá.
Související
-
Nejoriginálnější nádraží najdete v Ústí nad Orlicí
Výpravní budova Ústí nad Orlicí město funguje přes 170 let. Je jednou z mála staveb, které si zachovaly původní vzhled ještě z doby, kdy vznikala trať Praha - Olomouc.
-
V Ústí nad Orlicí se otevírá nové nádraží. Naproti chátrající...
Přestavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí je u konce. V kontrastu historické výpravní budovy tam vyrostlo nové moderní nádraží, které se dnes o půlnoci otev...
-
Budova starého nádraží v Ústí nad Orlicí bude zase žít
Nadšenci chtějí co nejdřív oživit staré nádraží v Ústí nad Orlicí. Budově z roku 1874 hrozila demolice, teď ji spolek zachránců kupuje od Českých drah. Historicky c...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Jsme odkladiště dětí, se kterými si nikdo neví rady.‘ Česko čelí krizi ústavní výchovy dětí
-
Rekordní odměny. Ředitel pražského magistrátu Kubelka své asistentce přilepšil o 857 tisíc korun
-
Podmíněný trest není nastavený dobře, tvrdí právník. Změnit to prý můžou jen soudci a zákon
-
Biden omilostnil svého syna. Tvrdí, že dodržel slib nezasahovat do výnosů ministerstva spravedlnosti