Třída Míru bez trolejbusů cestujícím v Pardubicích nevadí. Dlažbě zákaz pomohl

20. leden 2024 13:25

Pardubická třída Míru je už víc než měsíc bez trolejbusů. Radnice před koncem roku rozhodla o tom, že kvůli rozbité a poškozené dlažbě provoz ukončí, městská hromadná doprava tak jezdí přes Sukovu třídu. Jak zjistila reportérka Drahomíra Bačkorová, obavy ze stížností cestujících se nenaplnily.

„Musím říct, že nějaké zásadní stížnosti nebo velký počet připomínek k tomu, že nemáme. Jsou ale někteří, kterým jsme ten život zkomplikovali a třeba se i složitěji pohybují, tak nám napíší, ale my nejsme schopni s tím nic dělat,“ řekl ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán, který provoz trolejbusů na třídě Míru dlouho bránil.

Přestože si cestující nestěžují, s rozhodnutím radnice Pelikán spokojený není. „Když to řeknu upřímně, tak s tím vnitřně srovnaný nejsem a asi nebudu nikdy, ale jsem rád, že zatím zvítězila ta myšlenka, že třeba provoz historických linek nebo v případě mimořádností, nějaké nehody na Sukově třídě nebo uzavírky budeme moct třídu Míru používat,“ dodal Pelikán.

Pěší zóna je provizorně opravená

V době, kdy ulicí trolejbusy jezdily, vydržely opravy těch nejponičenějších dlaždic, velmi krátkou dobu. Teď je stav dlažby po větší opravě lepší, do původního stavu má ale i tak daleko.

Hromadná doprava na třídě Míru prozatím končí. Těžké vozy ničí dlažbu

Starosta prvního městského obvodu Filip Štastný (ANO) je rád, že už tam těžké vozy neprojíždějí: „Pro představu jen finální opravy po provozu městské hromadné dopravy a uvedení do dnešního stavu stály obvod bezmála 60 tisíc korun. Avšak za sebe se obávám, že se město nevyhne rozsáhlejší rekonstrukci vozovky, na které se provoz nenávratně podepsal.“

Konec trolejbusů na třídě Míru nakonec ocenil i dřívější zastánce jejich provozu opoziční zastupitel Petr Klimpl (ODS): „Já jsem byl dlouhodobým zastáncem, aby tam trolejbusy byly, ale v tuto chvíli si myslím, že to řešení, které bylo nalezeno i ty objízdné trasy jinudy, lze akceptovat.“

Město čeká, co udělá zima

Pardubický primátor Jan Nadrchal (ANO) byl naopak od začátku proti tomu, aby na pěší zóně zůstal provoz MHD zachovaný. „Já to osobně vnímám jako pozitivum. Myslím si, že od začátku to mělo být koncipováno tak, že tam vůbec neměly být vpuštěny. Dneska je to postaveno tak, že to je náhradní objízdná trasa pro případ nouze a problémů na Sukově třídě. Myslím si, že třída Míru má být klasickou pěší zónou bez dopravy,“ dodal Nadrchal.

Stávající oprava je ale jen provizorní, radnice teď čeká, co s povrchem udělá zima. Pak ve spolupráci s prvním městským obvodem rozhodne, co se bude dít dál.

Náměstek primátora Jan Hrabal (ANO) naznačil možné varianty: „Nabízí se vícero možností. Tou jednou je generální oprava, kterou prošel úsek od lékárny směrem na západ. Na druhou stranu tento úsek, když z něj vyjmeme hromadnou dopravu, což se stalo, už není tak dopravně zatížen, protože tam ta tranzitní doprava není. My se budeme bavit i o jiné formě opravy.“

S třídou Míru má město obtíže od dokončení generální rekonstrukce před deseti lety. Radnice se proto už několik let hlavně kvůli kvalitě dlažby soudí se společností Syner, která ulici opravovala.

Spustit audio

Související