Žádné hranaté škatule. Po Pardubicích začaly jezdit kulaté trolejbusy 32 Tr
V Pardubicích začaly tento týden jezdit trolejbusy Škoda 32 TR. Jsou výrazné svým designem. Dopravní podnik jich pořídil pět. Jeden vyšel na 10,5 milionu korun bez DPH.
„Není to taková hranatá škatule jako ostatní trolejbusy. Mají je v Opavě a Teplicích a teď jsou i u nás. Autorem karoserie je architekt Patrik Kotas, známý designér dopravních prostředků. Trolejbusy budou jezdit na všech trolejových linkách,“ dodal ředitel podniku Tomáš Pelikán.
Zaměstnanci podniku namontovali do vozidel odbavovací zařízení na jízdenky a čipové karty. Součástí výbavy je klimatizace, kamery, díky nimž řidič vidí vystupující a nastupující cestující, nebo USB porty na nabíjení mobilní telefonů a jiných přenosných elektronických zařízení. „Je to už vlastně běžné vybavení, které mají všechny moderní vozy,“ řekl Pelikán.
První trolejbusy vyjely v 50. letech
Trolejbusová doprava v Pardubicích zahájila provoz v roce 1952, první linka jezdila do Lázní Bohdaneč. V roce 1996 chtěli radní zrušit trolejovou dopravu, o rok později názor změnili. Nyní je ve vozovém parku dopravního podniku 55 trolejbusů a 75 autobusů.
Mezi trolejbusy jsou od loňska také čtyři parciální vozy, které mohou díky baterii jezdit i mimo trolejovou síť. Jsou v provozu hlavně na linkách 12 a 27.
„V provozu se nám osvědčily, životnost baterie se zdá dobrá. Poradí si v nečekaných situacích, kdy potřebují objet dopravní nehodu a nejsou závislé na trolejovém vedení. Výhledově pořídíme i další,“ řekl Pelikán.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Amerikanista: Netanjahu dostal USA pod tlak. Mezi stoupenci si Trump udělal nepřátele
-
ONLINE: Mezi Íránem a Izraelem začalo platit příměří. Poslední útoky zabily čtyři Izraelce a devět Íránců
-
Majitelé tržišť na darknetu? Dříve spíš pankáči než podsvětí, říká majitel kryptosměnárny Niedoba
-
Trump si jede pro pět procent HDP na obranu. V Nizozemsku začíná přelomový summit NATO