Žádné hranaté škatule. Po Pardubicích začaly jezdit kulaté trolejbusy 32 Tr
V Pardubicích začaly tento týden jezdit trolejbusy Škoda 32 TR. Jsou výrazné svým designem. Dopravní podnik jich pořídil pět. Jeden vyšel na 10,5 milionu korun bez DPH.
„Není to taková hranatá škatule jako ostatní trolejbusy. Mají je v Opavě a Teplicích a teď jsou i u nás. Autorem karoserie je architekt Patrik Kotas, známý designér dopravních prostředků. Trolejbusy budou jezdit na všech trolejových linkách,“ dodal ředitel podniku Tomáš Pelikán.
Zaměstnanci podniku namontovali do vozidel odbavovací zařízení na jízdenky a čipové karty. Součástí výbavy je klimatizace, kamery, díky nimž řidič vidí vystupující a nastupující cestující, nebo USB porty na nabíjení mobilní telefonů a jiných přenosných elektronických zařízení. „Je to už vlastně běžné vybavení, které mají všechny moderní vozy,“ řekl Pelikán.
První trolejbusy vyjely v 50. letech
Trolejbusová doprava v Pardubicích zahájila provoz v roce 1952, první linka jezdila do Lázní Bohdaneč. V roce 1996 chtěli radní zrušit trolejovou dopravu, o rok později názor změnili. Nyní je ve vozovém parku dopravního podniku 55 trolejbusů a 75 autobusů.
Mezi trolejbusy jsou od loňska také čtyři parciální vozy, které mohou díky baterii jezdit i mimo trolejovou síť. Jsou v provozu hlavně na linkách 12 a 27.
„V provozu se nám osvědčily, životnost baterie se zdá dobrá. Poradí si v nečekaných situacích, kdy potřebují objet dopravní nehodu a nejsou závislé na trolejovém vedení. Výhledově pořídíme i další,“ řekl Pelikán.
Související
-
Nové pardubické trolejbusy dráty nepotřebují, umí jezdit na baterky
Trolejbusy bez trolejí začnou jezdit po Pardubicích. Na první pohled vypadají skoro stejně, jako běžný trolejbus.
-
Pardubický dopravní podnik mění trolejbusy, všechny budou nízkopodlažní
Dopravní podnik v Pardubicích koupil další nové trolejbusy. Bude jich celkem pět a nahradí nejstarší vozy, které jsou ve službě.
-
Z pardubických ulic zmizí Škoda 14Tr, kdysi nejčastější trolejbusy sloužily skoro 40 let
Najezdily miliony kilometrů, svezly miliony lidí, pardubické ulice brázdily od roku 1983. Dopravní podnik má trolejbusů Škoda 14Tr už jen pár a i ty brzy dojezdí.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Pražský doktor lže o nežádoucích účincích mRNA vakcín proti covidu. Žádné přitom nenahlásil
-
Bezplatná linka psychické pomoci omezuje provoz. Prosinec je přitom nejvytíženější měsíc
-
Díky nám se zaměstnanci opravdu cítí lépe a mají více energie, říká zakladatelka Fpohybu Nela Ďopanová
-
Kriminolog: Rusové zatýkají podle seznamů svobodomyslné Ukrajince. I proto je příměří nemyslitelné