Žádné hranaté škatule. Po Pardubicích začaly jezdit kulaté trolejbusy 32 Tr
V Pardubicích začaly tento týden jezdit trolejbusy Škoda 32 TR. Jsou výrazné svým designem. Dopravní podnik jich pořídil pět. Jeden vyšel na 10,5 milionu korun bez DPH.
„Není to taková hranatá škatule jako ostatní trolejbusy. Mají je v Opavě a Teplicích a teď jsou i u nás. Autorem karoserie je architekt Patrik Kotas, známý designér dopravních prostředků. Trolejbusy budou jezdit na všech trolejových linkách,“ dodal ředitel podniku Tomáš Pelikán.
Zaměstnanci podniku namontovali do vozidel odbavovací zařízení na jízdenky a čipové karty. Součástí výbavy je klimatizace, kamery, díky nimž řidič vidí vystupující a nastupující cestující, nebo USB porty na nabíjení mobilní telefonů a jiných přenosných elektronických zařízení. „Je to už vlastně běžné vybavení, které mají všechny moderní vozy,“ řekl Pelikán.
První trolejbusy vyjely v 50. letech
Trolejbusová doprava v Pardubicích zahájila provoz v roce 1952, první linka jezdila do Lázní Bohdaneč. V roce 1996 chtěli radní zrušit trolejovou dopravu, o rok později názor změnili. Nyní je ve vozovém parku dopravního podniku 55 trolejbusů a 75 autobusů.
Mezi trolejbusy jsou od loňska také čtyři parciální vozy, které mohou díky baterii jezdit i mimo trolejovou síť. Jsou v provozu hlavně na linkách 12 a 27.
„V provozu se nám osvědčily, životnost baterie se zdá dobrá. Poradí si v nečekaných situacích, kdy potřebují objet dopravní nehodu a nejsou závislé na trolejovém vedení. Výhledově pořídíme i další,“ řekl Pelikán.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Rusku jsme se mýlili. Viděli jsme svět jinak než Putin, tvrdí znalec Kremlu Mark Galeotti
-
Chlapce v Opavě zasáhl blesk při fotbalovém tréninku. Záchranáři ho resuscitovali a stabilizovali
-
Hydrolog: Tsunami se žene rychlostí 800 kilometrů v hodině. Na moři o ní nevíte, udeří až na pobřeží
-
Bude Evropa víc nakupovat v USA? Energie lze vyřešit kreativně, problém budou zbraně, soudí Prouza