Dálniční most, který nikam nevede. Na Svitavsku bude stát most bez dálnice

2. září 2021 12:58

Na Svitavsku vznikne dálniční most přes železniční koridor, který ale zatím nikam nepovede. O záměru Ředitelství silnic a dálnic informoval server zdopravy.cz. Most má být hotový příští rok, přestože dálnice v úseku Janov - Opatovec bude v provozu nejdřív až v roce 2025.

Ředitelství silnic a dálnic chce využít plánovaných výluk na koridoru z České Třebové na Brno, aby pak v budoucnu stavba zbytečně na železnici nekomplikovala provoz. Už teď je počet spojů na Brno výrazně omezený - je to i kvůli opravě pardubického nádraží, ale hlavně kvůli modernizaci úseku Brandýs nad Orlicí - Ústí nad Orlicí, takže některé mezinárodní spoje jezdí z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod a spojů na trati Česká Třebová - Brno bude navíc příští rok ještě mnohem méně.

Most, který předběhl dálnici

V půlce srpna vypsalo ŘSD soutěž na dodavatele stavby a navíc v prosinci letošního začne velká výluka mezi Brnem a Adamovem, takže počet spojů z České Třebové na jih ještě více poklesne. Výluka na trati by měla trvat rok - tedy přibližně do konce roku 2022 a do té doby chce ŘSD stavbu mostu u Opatovce zvládnout. Most bude 73 metrů dlouhý a předpokládaná cena je skoro 140 milionů korun.

Podle aktuálních termínů na webu ŘSD je stavba samotné dálnice v úseku Janov - Opatovec v plánu od roku 2022 do roku 2025. Trasa je skoro 12 kilometrů dlouhá a předpokládaná cena je 4,3 miliardy korun bez DPH. Nicméně navazující úseky mají být v provozu ještě později. Trasa Opatovec - Staré Město má plánované uvedení do provozu v roce 2026 a úsek Litomyšl - Janov ještě o rok později.

Spustit audio

Související