Dálniční most, který nikam nevede. Na Svitavsku bude stát most bez dálnice
Na Svitavsku vznikne železniční most přes dálnici, která ale zatím neexistuje. O záměru Ředitelství silnic a dálnic informoval server zdopravy.cz. Most má být hotový příští rok, přestože dálnice v úseku Janov - Opatovec bude v provozu nejdřív až v roce 2026.
Ředitelství silnic a dálnic chce využít plánovaných výluk na koridoru z České Třebové na Brno, aby pak v budoucnu stavba zbytečně na železnici nekomplikovala provoz. Už teď je počet spojů na Brno výrazně omezený - je to i kvůli opravě pardubického nádraží, ale hlavně kvůli modernizaci úseku Brandýs nad Orlicí - Ústí nad Orlicí, takže některé mezinárodní spoje jezdí z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod a spojů na trati Česká Třebová - Brno bude navíc příští rok ještě mnohem méně.
Most, který předběhl dálnici
V půlce srpna vypsalo ŘSD soutěž na dodavatele stavby a navíc v prosinci letošního začne velká výluka mezi Brnem a Adamovem, takže počet spojů z České Třebové na jih ještě více poklesne. Výluka na trati by měla trvat rok - tedy přibližně do konce roku 2022 a do té doby chce ŘSD stavbu mostu u Opatovce zvládnout. Most bude 73 metrů dlouhý a předpokládaná cena je skoro 140 milionů korun.
Podle aktuálních termínů na webu ŘSD je stavba samotné dálnice v úseku Janov - Opatovec v plánu od roku 2023 do roku 2026. Trasa je skoro 12 kilometrů dlouhá a předpokládaná cena je 4,3 miliardy korun bez DPH. Ve stejný rok má být podle aktuálních informací hotový také navazující úsek Opatovec – Staré Město. Druhá navazující část Litomyšl – Janov o rok později.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Írán zaútočil na americké základny v Iráku a Kataru. Protivzdušná obrana střely zachytila
-
Vojenské řešení neexistuje, někdy to ale nejde jinak, komentuje útok USA na Írán exdiplomat Žantovský
-
Infostealery v akci: Jak hackeři kradou hesla a jak si ochránit počítač?
-
Většina ropy skrz Hormuzský průplav vede do Asie. Uzavření není v zájmu Íránu, říká odborník