Kunětice po tragické nehodě opět žádají snížení rychlosti, cyklostezka je drahá
Víkendová tragická nehoda na silnici mezi obcemi Ráby a Kunětice opět ukázala, že ani nové dopravní značení příliš nepomáhá, řidiči tam i nadále jezdí příliš rychle.
Po tragické víkendové dopravní nehodě mezi obcemi Ráby a Kuněticemi se opět rozproudila diskuse o bezpečnosti této silnice. 70letý řidič tam vjel do protisměru a srazil cyklistku s dítětem. Žena střet nepřežila, chlapec je vážně zraněný.
Starostka Kunětic přitom nedávno žádala kraj o nějaká opatření, přibylo sice vodorovné dopravní značení, rychlost ale zůstala bez omezení.
Silnici 2. třídy přetíná stezka pro cyklisty a pro kolečkové bruslaře, navíc tudy často řidiči jezdí do Kunětic na vyhlášenou zmrzlinu. Byla jen otázku času, kdy se tady stane nějaká dopravní nehoda. Ostatně už před časem starostka obce Jana Šilarová požádala kraj o to, aby silnici nějakým způsobem lépe zabezpečil.
„Očividně to nestačí, protože ta koncentrace cyklistů je tam tak veliká, že se obávám, že to nebude poslední tragická nehoda, která se na tom místě stane. Určitě v souvislosti s touto tragickou nehodou znovu požádáme o snížení rychlosti na 50 km/h,“ říká Jana Šilarová.
Náměstek hejtmana Jaromír Dušek (SPO) vysvětluje, proč Pardubický kraj nechal instalovat jenom vodorovné a svislé značení a nesnížil rychlost: „Tehdy policie nedoporučila snížení rychlosti, ale asi by bylo potřeba říct, že nehoda s tragickým koncem, která se stala minulý týden, nemá vůbec nic společného ani s cyklistickým křížením a ani s dopravním značením.“
A dodává, že řidiči jezdí nepřiměřenou rychlostí nejen po této silnici: „Myslím si, že je to celorepublikový problém, kdy po částečném útlumu při zavedení bodového systému řidičům otrnulo. Počet přestupků a nedodržování pravidel silničního provozu narostlo do původní výše jako před zavedením bodového systému.“
Náměstek Dušek dodává, že kraj zvažuje další změny: „To pokračuje. Ta studie, kterou tady držím v ruce, hovoří o celé řadě opatření a nemluví jenom o této komunikaci, ale i o další komunikaci, která vede do Kunětic. Tady byla původně navržena sedmdesátka. Nicméně je to nejen o značení, je to nejen o značkách, kde tady je výrazně zvýrazněna značka, která upozorňuje řidiče na chodce. Možná na těch komunikacích, a to v celém kraji, nám chybí vodorovné značení, na které letos věnujeme několik milionů korun.“
Pomohl by i obchvat Pardubic
Starostka Jana Šilarová se domnívá, že situace je způsobena i tím, že Pardubice nemají obchvat a spousta řidičů jezdí právě přes silnice 2. třídy.
„Nejspíš by tomu samozřejmě pomohlo omezení dopravy. To znamená, aby Pardubice měly vyřešený problém s dopravou přes město. Potom by tato komunikace a všechny komunikace vedoucí z Pardubic a zpátky do Pardubic nebyly obchvatem,“ dodala Šilarová.
„Je to bohužel pravda. Ta situace je neřešena už několik desetiletí. Bohužel je fakt, že ani značky se značným poměrem snížení rychlosti na 50, na 30 km/h pro mnohé řidiče nic neznamenají. Sice riskují nejen oni sami, ale riskují životy i ostatních spoluobčanů,“ říká náměstek hejtmana Jaromír Dušek.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
SOCDEM a Stačilo! ‚Svědčí to o zmatenosti ČSSD,‘ říká Jelínek. ‚Rádi to voličům vysvětlíme,‘ tvrdí Zaorálek
-
Česká města nejsou na vlny veder připravena. Kropí ulice a instalují pítka, plán chystá jen Praha
-
‚Sbohem a šáteček.‘ V SOCDEM končí po 25 letech hejtman Pardubického kraje Netolický
-
Čínská diverze v Praze. Diplomaté pronásledovali viceprezidentku Tchaj-wanu, chtěli ji také vystrašit