Nádraží v Letohradu čeká oprava za miliardu, přibyde i podchod

1. září 2017

Vlakové nádraží v Letohradě čeká rozsáhlá oprava. V podstatě tak skončí rekonstrukce železniční trati z Ústí nad Orlicí přes Lichkov do Polska. Lidé už si nebudou muset zkracovat cestu přes koleje.

Změny budou výrazné. Z trati 024 zmizí poslední malebné staré nádraží, kde cestující musí přecházet koleje, peróny jsou úzké a nízké a lidé se musí prodírat kolem vlaků. Po opravě totiž bude mezi kolejemi jedno velké ostrovní nástupiště s podchodem. Staniční budova i s přístřeškem zůstane, ta se nezmění.

V Letohradu si lidé často zkracovali cestu přes koleje, výhledově už nebudou muset. Podchod, který povede k nástupišti, bude prodloužený i pod dalšími kolejemi až k ulici Kunčická. Stavba podchodu totiž byla i jednou z podmínek, kterou si město k opravě stanice dalo. Podle výpravčího lidé přes trať chodí, i když nejdou na vlak, ale jen se jim prostě nechce oklikou po silnici.

Čtěte také

Hazardéři ale přecházením kolejiště riskují nejen vážný úraz ale i pokutu, říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš: „Cestující, kteří si zkracují cestu přes kolejiště, pravděpodobně neví, že porušují drážní zákon a v extrémních případech ve správním řízení se tak vystavují pokutě až 10 000 korun. Policisté na místě jim mohou uložit pokutu až 2000 korun. Tím hlavním nebezpečím je ale vážné zranění nebo dokonce smrt.“

Město Letohrad na podchod nic přispívat nebude. SŽDC ale plánuje u stanice postavit i parkoviště K+R (Kiss and Ride), tedy prostor pro krátké zastavení kvůli naložení resp. vyložení pasažérů.

K tomuto parkovišti už ale přístupové cesty musí postavit radnice, říká starosta Petr Fiala ze Sdružení pro Letohrad: „Měli jsme tam trochu problém s pozemky, protože nebyly městské, ale se soukromými majiteli jsme se dohodli. Osobně se domnívám, že ta investice města do té komunikace nebude nijak a bude to otázka jednotek milionů.“

SŽDC počítá s náklady na opravu kolem jedné miliardy korun a pracovat by se mělo mezi roky 2019 a 2020.

autor: zen
Spustit audio