Nové eskalátory, částečně opravený podchod. Rekonstrukce pardubického nádraží pokračuje
Je to už dva roky, co se cestující na hlavním vlakovém nádraží v Pardubicích někdy více, někdy méně musejí proplétat staveništěm. Několikamiliardová modernizace celého železničního uzlu ještě zdaleka není u konce. Od začátku tohoto týdne ale cestujícím slouží další modernizovaná část.
Práce na opravách nádraží začaly v září 2020 a od té doby jedou naplno, ale zatím se většinou dělají věci, které cestující na první pohled nevidí. První velmi viditelnou věcí pro cestující bylo dokončení modernizace 1. a 2. nástupiště loni na podzim, druhou je teď otevření odjezdového podchodu, do kterého nově vedou z odbavovací haly eskalátory.
Z poloviny opravený podchod
Oprava podchodu ale ještě kompletně hotová není, protože práce jdou postupně. Z odbavovací haly dolů vedou tři eskalátory, stejně tak z něj vedou jezdicí schody i na opravené druhé nástupiště.
Třetí a čtvrté nástupiště modernizace teprve čeká, takže by nedávalo smysl kompletně opravit podchod a pak do něj muset zase „sahat“, navíc se chodba bude prodlužovat k novému pátému nástupišti, takže ty práce ještě zdaleka u konce nejsou.
Posledních několik měsíců museli cestující využívat pro příchod k vlakům příjezdový podchod, teď se to otočí a cestující musí využívat jen ten odjezdový.
Ne každému ale jezdicí schody vyhovují, takže možnost jít po klasickém schodišti zůstává. Cestující, kteří se eskaláorům budou chtít vyhnout, musí vyjít z haly na první nástupiště, což je jen pár kroků, a z něj do podchodu sejít. V samotných podchodech pak ve směru od nádražní budovy vždy na levé straně bude klasické schodiště a vpravo v odjezdovém eskalátory, v příjezdovém výtahy.
Související
-
Dělníci zbourali dům u pardubického nádraží, za rok tam bude autobusový terminál
Do měsíce zmizí v Pardubicích u vlakového nádraží sutiny bytového domu, který ustoupil stavbě autobusového terminálu. Stavební firma má na dokončení prací rok.
-
Pardubické nádraží se mění k nepoznání. Přijde o kino a hotel, dostane ozdobnou atiku
Už víc než rok pardubické hlavní nádraží připomíná spíš staveniště. Opravy se nebudou týkat jen kolejí, ale také památkově chráněných budov včetně bývalého hotelu.
-
FOTO: Pardubické nádraží bez kolejí. Dělníci staví lávku a budují nástupiště
Na pardubickém vlakovém nádraží je v plném proudu kompletní rekonstrukce za několik miliard korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Oddaná Kremlu a stíhaná spolu s Putinem. V odvážení ukrajinských dětí vidí zmocněnkyně vyšší smysl
-
Čína by chtěla být mírotvurcem. To je ale neslučitelné s pomocí Rusku, míní velvyslanec Landovský
-
Nešlo o protivládní demonstraci, říká Dernerová. Sama je v zastupitelstvech za STAN a ODS a nezávislé
-
Umělá inteligence zatkla Donalda Trumpa. ‚Bez digitální stopy nejde falešné fotky poznat,‘ říká expert