Nové eskalátory, částečně opravený podchod. Rekonstrukce pardubického nádraží pokračuje

2. listopad 2022 12:59

Je to už dva roky, co se cestující na hlavním vlakovém nádraží v Pardubicích někdy více, někdy méně musejí proplétat staveništěm. Několikamiliardová modernizace celého železničního uzlu ještě zdaleka není u konce. Od začátku tohoto týdne ale cestujícím slouží další modernizovaná část.

Práce na opravách nádraží začaly v září 2020 a od té doby jedou naplno, ale zatím se většinou dělají věci, které cestující na první pohled nevidí. První velmi viditelnou věcí pro cestující bylo dokončení modernizace 1. a 2. nástupiště loni na podzim, druhou je teď otevření odjezdového podchodu, do kterého nově vedou z odbavovací haly eskalátory.

Z poloviny opravený podchod

Oprava podchodu ale ještě kompletně hotová není, protože práce jdou postupně. Z odbavovací haly dolů vedou tři eskalátory, stejně tak z něj vedou jezdicí schody i na opravené druhé nástupiště.

Třetí a čtvrté nástupiště modernizace teprve čeká, takže by nedávalo smysl kompletně opravit podchod a pak do něj muset zase „sahat“, navíc se chodba bude prodlužovat k novému pátému nástupišti, takže ty práce ještě zdaleka u konce nejsou.

Posledních několik měsíců museli cestující využívat pro příchod k vlakům příjezdový podchod, teď se to otočí a cestující musí  využívat jen ten odjezdový.

Ne každému ale jezdicí schody vyhovují, takže možnost jít po klasickém schodišti zůstává. Cestující, kteří se eskaláorům budou chtít vyhnout, musí vyjít z haly na první nástupiště, což je jen pár kroků, a z něj do podchodu sejít. V samotných podchodech pak ve směru od nádražní budovy vždy na levé straně bude klasické schodiště a vpravo v odjezdovém eskalátory, v příjezdovém výtahy.

autor: Josef Ženatý
Spustit audio

Související