Opravené silnice ve Vysokém Mýtě a u Pardubic ŘSD odmítlo převzít, nezdá se mu kvalita
Oprava hlavního tahu Vysokým Mýtem komplikuje průjezdnost městem už několik měsíců. Podobné to bylo i na silnici mezi Pardubicemi a Chrudimí. Oba tyto úseky mají navíc společnou ještě jednu věc. Po dokončení oprav je Ředitelství silnic a dálnic odmítlo od stavebních firem převzít. Má totiž pochyby o kvalitě.
Opravy průtahu Vysokým Mýtem ještě neskončily (aktuálně dělníci pracují na třetí etapě), ale se už projevil problém na úseku opraveném během první etapy. Konkrétně na křižovatce I/35 s ulicí Vraclavská. Na pár týdnů starém asfaltovém koberci jsou vyjeté koleje.
Zvlněný průtah Vysokým Mýtem
„Nově položený mikrokoberec ve Vysokém Mýtě v tuto chvíli nepovažujeme za úplně dokonalé dílo, proto jsme ho také nepřevzali. Proto není třeba přistupovat k reklamaci. K té přistupujeme až tehdy, kdy se projeví závada poté, co jsme převzali dílo,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Průjezd Vysokým Mýtem na několik měsíců přiškrtí uzavírky

Na velké komplikace se musí během následujících měsíců připravit řidiči projíždějící Vysokým Mýtem. Příští týden tam začne velká oprava hlavní silnice I/35, která potrvá až do poloviny léta.
Čím to je, že se silnice po několika týdnech provozu zvlnila, zjišťují podle Rýdla experti: „V tuto chvíli jsme zadali jednak diagnostiku, jednak přeměřování povrchu jako takového a samozřejmě odebíráme vzorky jak pro naši certifikovanou laboratoř, tak pro forenzní firmu, která zkontroluje použitou stavební hmotu. Podle výsledků budeme dále postupovat.“
Společnost Strabag, která úsek stavěla, ve vyjádření pro Českou televizi uvedla: „S ohledem na kombinaci řady faktorů, kde významnou roli hrají i extrémní horka, musíme nejdřív zjistit pravou příčinu.“ Pak nejspíš bude následovat oprava, která opět provoz ve Vysokém Mýtě opět zkomplikuje.
Příliš hrubý koberec?
Ředitelství silnic a dálnic nepřevzalo ani opravenou silnici mezi Pardubicemi a Chrudimí. Koberec, který má být tišší, je naopak hlučnější, řidiči si navíc stěžují na špatné napojení původního a nového asfaltu, je tam totiž výškový rozdíl, a tedy i skok.
K tomu Ředitelství silnic a dálnic uvedlo, že firma postupovala v souladu s běžnou praxí. Že je obvyklé, že se odfrézuje vrchní vrstva vozovky a položí se nový mikrokoberec a tím se prodlouží životnost silnice o několik let. Jaký bude další postup, se zatím neví. Zhotovitel teď musí předložit protokoly o podélné rovinatosti a o protismykových vlastnostech nového povrchu. Na základě výsledků se uvidí, co s vozovkou bude dál.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bradáčová se chce zaměřit na dětskou kriminalitu. Roste agresivita i počet nejzávažnějších trestných činů
-
Prokop: Ženy chtějí pracovat, ale často nemůžou. Kvůli péči o děti či rodiče je systém penalizuje
-
Tottenham ve finále Evropské ligy zdolal Manchester United a slaví první trofej po 17 letech
-
Smutný konec pro těžce zraněného ředitele dopravní policie, vedení sboru ho muselo propustit