Po hlavní silnici kolem pardubického Parama by zanedlouho měly jezdit trolejbusy

14. listopad 2020 07:32

Mluví se o tom v Pardubicích už delší dobu - trolejbusy by mohly z Dukly vozovny jezdit k vlakovému nádraží i po hlavní silnici kolem Parama. A dopravní podnik skutečně usilovně pracuje na tom, aby se stavbou začalo co nejdřív. Důvodů je k tomu hned několik.

Hlavní důvod je zřejmý. Duklu vozovnu, kde jsou garáže, spojuje s centrem města a naprostou většinou trolejové sítě jen podjezd na ulici 17. listopadu. Kdykoliv se v podjezdu zasekne kamion, který zpravidla poškodí i dráty trolejového vedení, dopravní podnik najednou nemá jak dostat trolejbusy z vozovny třeba právě k nádraží a zpět a do vozovny, protože jiná cesta neexistuje.

Čtěte také

Proto se už několik let mluví o tom, že by měla vzniknout alternativní trasa, která by eliminovala tuto neustálou hrozbu, že bude vozovna odříznutá od zbytku města.

Nicméně při opravách pardubického vlakového nádraží se počítá i s opravou železničního mostu a tedy i podjezdu na 17. listopadu. A to je druhý důvod, proč dopravní podnik chce mít troleje i kolem Parama. Kvůli opravě železničního mostu totiž bude v roce 2022 podjezd na ulici 17. listopadu několik měsíců uzavřený a nebylo by kudy dostat trolejbusy na pravidelné linky.

Už se staví sloupy

Navíc plánovanými opravami problém se zasekáváním kamionů v podjezdu na 17. listopadu nezmizí. Takže vidina těchto prací a s nimi spojné zavření podjezdu je pro dopravní podnik dostatečnou motivací pro to, aby stavbu trolejí kolem Parama řešil.

Podle ředitele dopravního podniku Tomáše Pelikána má už stavba územní rozhodnutí. Navíc se podařila spolupráce s Ředitelstvím silnic a dálnic, takže teď při rekonstrukci mimoúrovňové křižovatky u nádraží staví ŘSD rovnou i sloupy pro budoucí trolejové vedení.

Navíc pak budou mít vozidla MHD i svůj vlastní sjezd ve směru od Chrudimi k nádraží. Nové trolejové vedení musí být hotové nejpozději v roce 2022, jinak bude mít dopravní podnik velký problém.

Spustit audio

Související