Starý udělal místo novému. V Pardubicích stěhovali železniční most
V Pardubicích dnes dělníci dokončili přesun železničního mostu přes Labe mezi hlavním a rosickým nádražím. 150 metrů dlouhou ocelovou konstrukci bylo potřeba posunout z původního umístění o 18 metrů. Na jejím původním místě totiž začne stavba nového dvoukolejného mostu.
Udělat provizorní pilíře uprostřed řeky, nadzvednout most o osm centimetrů a pomalu ho posunout 18 metrů proti proudu. Stavební firmy se na to připravovaly několik měsíců. „Přesun začal minulý týden, kdy po pěti drahách, které jsou u každé podpěry, byl nadzvednut most a začal příčný přesun do té nové provizorní polohy,“ vysvětluje oblastní manažer firmy Skanska Michal Hrutkai.
Podpěr je celkem pět, všechno je potřeba přesně koordinovat, posuny totiž byly v řádech centimterů. „Je pět lidí na každé pozici a potom nahoře je člověk, který tam má počítač, na každé pozici mají lasery, on tam vidí a vyhodnocuje si, jak kdo přesně jede, kdyby byl někdo rychlejší, tak si ho přibrzdí a tak dále,“ dodává Michal Hrutkai.
Ještě chvíli poslouží
Starý most v provizorní poloze bude dál sloužit pro provoz vlaků mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím. A to do doby, než bude na místě původního mostu postavený nový.
Provoz bude na přesunutý most převeden 17. prosince, řekl Radomil Novák ze Správy železnic. Po víc než půlroční výluce tak budou opět jezdit vlaky mezi hlavními nádražími v Pardubicích a Hradci Králové.
„Není to úplně standardní práce každého dne, to je pravda, ale dá se říct, že příčné přesuny konstrukce o hmotnosti třeba 200, 300 tun děláme jednou za rok nebo za dva,“ dodává Michal Hrutkai ze společnosti Skanska. Nový dvoukolejný most přes Labe má být hotový v roce 2023. Starý železný pak čeká likvidace.
Související
-
Naposledy po starém mostě přes Labe. Přestavba trati v Pardubicích znamená výluky i nové mosty
Pardubická železniční stanice, stejně jako nádraží v Rosicích nad Labem, prochází náročnou přestavbou. V současnosti se pracuje na výstavbě nového jednokolejného mostu.
-
Nový železniční most, možná i zastávka Pardubice centrum. Oprava nádraží nabírá obrátky
Oprava hlavního nádraží v Pardubicích pokračuje. Od loňského podzimu se dělaly přeložky kanalizací, inženýrských sítí, nový systém trakčního vedení, teď práce zrychlí.
-
Odstranit rez, natřít na šedo. Most u Automatických mlýnů dostává novou barvu
Pardubická radnice nechává v centru opravit železný most z roku 1910, který patří k nejstarším ve městě. Jeho konstrukce koroduje, jinak je v dobrém stavu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: ‚Stát každý rok vydělá na penzích asi 85 miliard.‘ Dezinformátoři lžou o důchodové reformě
-
Na podezřelého z útoku v Magdeburku byl vydán zatykač. Muž čelí obvinění z pětinásobné vraždy
-
‚Jsme rádi, že se o pohlaví zatím bavíme věcně,‘ zní z většiny mládežnických organizací politických stran
-
Zbraně a členství v NATO, ropa, nebo sankce. Trumpův plán pro Ukrajinu by mohl být ‚cukr a bič‘