Vlaky mezi Českou Třebovou a Přerovem nově střeží systém ETCS, který dokáže zastavit vlak
Evropský zabezpečovací systém ETCS se rozšířil na dalších více než 100 kilometrů železniční sítě v Česku. Správa železnic (SŽ) ukončila jeho instalaci na koridoru mezi Přerovem a Českou Třebovou. Začala v roce 2018, celkové náklady dosáhly téměř 426 milionů korun.
Délka nově zabezpečené části koridoru vybavené ETCS je 108 kilometrů. V kolejišti přibylo 1254 takzvaných eurobalíz, což jsou krabičky, které snímají jízdu vlaku. Hlavně ale komunikují se systémem, který v případě potíží dokáže i zastavit vlak. Na centrálním dispečerském pracovišti v Přerově byly nutné úpravy a doplnění sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.
Čtěte také
Projekt s názvem ETCS Přerov – Česká Třebová spolufinancuje Evropská unie z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady stavby dosáhly 425,7 milionu korun bez DPH. V menší míře se na financování podílel Státní fond dopravní infrastruktury.
Zabezpečovací systém, který zvyšuje plynulost a současně i bezpečnost železniční dopravy, by měl být zaveden na všech koridorových tratích v ČR do roku 2025. ETCS kontroluje jízdu vlaku, zvyšuje bezpečnost a posiluje kapacitu železničních tratí. Při nedovoleném přejetí návěstidla nejprve varuje strojvedoucího a následně zasáhne do řízení vozidla.
Přípravu systému má na starost společnost AŽD Praha, která takto postupně vybavuje i další tratě v zemi. Kromě rozšiřování pokrytí tratí eurobalízami teď AŽD pracuje například i na rozvoji autonomních lokomotiv. Společnost zatím otestovala jeden prototyp na trati u Olomouce.
Související
-
U Brandýsa nad Orlicí zvedá koleje jedinečná kilometr dlouhá souprava
Modernizace železničního koridoru mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí se pomalu chýlí ke konci. Po staveništi se teď pohybuje speciální stroj, který vyměňuje podloží.
-
Trať z Pardubic na Hradec bude dva měsíce zavřená. Po novém mostě se pojede v prosinci
Přes Labe v Pardubicích už se klene nový železniční most. Oproti původnímu bude dvoukolejný. Na dokončení mají dělníci už jen necelé čtyři měsíce.
-
Z Pardubic do Uherska 200kilometrovou rychlostí, plánuje Správa železnic
Správa železnic zadala zpracování záměru zvýšení rychlosti mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko. Vlaky by tudy měly jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Co Čechy spojuje: lidé chtějí zelenou energetiku, ale cítí obavy ze zdražování
-
Téměř polovina lidí chce elektronicky komunikovat s úřady. Nárazově tuto možnost využívá čtvrtina
-
Obchodník se smrtí, díl IV.: Jak Viktor But skončil za mřížemi a předpověděl svůj návrat domů
-
Češi porazili ve čtvrtfinále mistrovství světa juniorů Kanadu 4:3. V samotném závěru rozhodl Jecho