Zacvičte si jógu na vodní hladině. Zvládne to i začátečník

Veronika Haklová cvičí paddle board jógu
Veronika Haklová cvičí paddle board jógu
Rádi cvičíte na čerstvém vzduchu? Pokud ano, možná vás zaujme tzv. paddleboard jóga. Co to je? To nám přišla do rozhlasové Radioporadny vysvětlit lektorka Veronika Haklová.

Paddleboard je delší než klasické surfové prkno. Stojí se na něm a k pohybu vpřed se používá dlouhého pádla. Není to nic těžkého, projet se může bez obav každý začátečník. Stabilita prkna je tak dobrá, že se na něm začalo cvičit.

Z tělocvičny na vodu

„Samotné prkno je tři a půl metru dlouhé a devadesát centimetrů široké. Navíc prken je hodně druhů. Na jógu se používají ještě více stabilní, potažené pěnou, je to velmi příjemný prostor. Cítíte se jako na podložce, jen je pod vámi voda,“ vysvětluje Veronika Haklová.

Na projížďky jsou zase vhodná paddleboardy tvarovaná více do špičky. Můžete na nich brázdit klidnou řeku nebo přehradu. „Na poprvé si můžete jezdit opatrně jezdit v kleče a vyzkoušet, co to s vámi udělá. Za pár minut získáte jistotu, postavíte se a plujete,“ říká Veronika Haklová.

Čtěte také

Ale zpátky k józe. Skupinka společně vypluje, v klidu se projede a najde si místo ke cvičení. Poté zakotví na hladině, zklidní se a lekce jógy může začít. Jde se od jednoduchých ásan ke složitějším. „Přínos je hlavně v tom, že jste venku, v přírodě, kolem vás je voda, můžete si vyjet na krásné místo. Je to zábava,“ uvádí Veronika Haklová. Její jógové studio se neomezuje pouze na Chrudimku a Labe. Pořádají nejrůznější kempy a vyjíždí na další vodní plochy.

Veronika Haklová cvičí paddle board jógu

Paddleboarding je nenáročný. Proto je vhodný pro celou rodinu. Zacvičit si mohou děti i babička s dědečkem. A když vás to přestane bavit, můžete v létě skočit do vody a zaplavat si, nebo si jen tak lehnout na prkno. „Kdo tomu propadne a stane se zdatný paddleboardista, může vyzkoušet divokou vodu nebo moře,“ doplňuje Veronika Haklová.

Zapojte všechny svaly

Paddleboarding je sportem, při kterém člověk rovnoměrně zapojuje celé tělo, zlepší smysl pro rovnováhu a fyzickou kondici. Při pádlování dochází k zapojení velké skupiny svalů od lýtkových na nohou, přes zádové a šikmé břišní, až po všechny svaly na rukou. Navíc se jedná o aerobní sport, je to tedy zdravé pro srdce i plíce.

Sportovní park Pardubice

Na léto chystá Veronika Haklová cvičení brzy ráno i při západu slunce. Své vášně pro vodu i pro jógu pak promění od 12. do 20. srpna v rámci sportovního parku, který nabídne obyvatelům krajského města více než týden sportovní zábavy všeho druhu. Na nádvoří pardubického zámku se setkají příznivci jógy při hromadném cvičení. A je připravená i velký vyjížďka na paddleboardech po Labi v kulise zapadajícího slunce.