Mosty na mnoha místech na Chrudimsku dosluhují, těžká auta dostanou zákaz

17. leden 2019

Na řadě míst na Chrudimsku to budou mít řidiči nákladních aut složitější. Svoje obvyklé trasy musí změnit. Po kontrolách mostů se totiž silničáři ve skoro dvaceti případech rozhodli změnit maximální povolenou zátěž, kterou konstrukce unesou.

Redaktor Josef Kopecký takových míst napočítal šestnáct, patří tam třeba Hrochův Týnec, Kameničky, Blatno u Hlinska, Radim u Luže a další. Jsou to většinou místa na méně využívaných trasách a také se most od mostu liší i stanovená omezení, některé stavby unesou větší zátěž, na další nesmí ani běžná nákladní auta.

Podle Jiřího Mašíka z chrudimského cestmistrovství mosty jednoduše dožívají: „Možná, že v minulosti se ne tak úplně dbalo na takovou tu větší údržbu. Jak byl boom výstavby mostů a mostků, tak teď to dožívá a je zvýšený tlak na tyhle věci a samozřejmě i finanční.“

Když to žbluňkne, víme, že upadl další kus mostu, říkají lidé z Řečan

Kusy mostu podle místních odpadávají do Labe

Starý silniční most v Řečanech nad Labem přidělává místním starosti. Někteří se obávají, že by nemusel dlouho vydržet. Opadává z něj omítka a podle očitých svědků občas i kameny.

Podle Jaroslava Drahoše, ředitele strojírenské firmy ve Vortové na Hlinecku, se jeho podnik se dostal do složité situace, protože se tam velká nákladní auta dostanou jen složitě. Ze dvou stran jsou nové zákazové značky. Další příjezdy jsou podle Drahoše v zimě nepoužitelné.

„Pokud budou dopravci dodržovat zákaz, který je stanoven na těch mostech, tak se k nám teď momentálně za situace která dnes panuje, vůbec nedostanou,“ dodal Drahoš.

Omezení zátěže má trvalou platnost, takže žádné datum rekonstrukce stanovené není. Vloni pardubické hejtmanství nechalo opravit 19 mostů v celém kraji a stálo to 200 milionů korun. Přednost mají ty, které jsou v nejhorším, tedy havarijním stavu.

Spustit audio

Související