Na pardubickém sídlišti Dubina by mohla být patrová parkoviště. Počítá s tím studie

11. říjen 2024 14:00

Na pardubickém sídlišti Dubina by mohlo vzniknout 90 nových parkovacích míst. Počítá s tím studie, která navrhuje patrová parkoviště. Třetí městský obvod tak reaguje na nedostatek stání pro auta. Těch by totiž mohlo být v budoucnu ještě míň.

Místní se obávají nárůstu návštěvníků města, kteří by mohli začít parkovat po rozšíření rezidentních zón v centru právě v okrajových částech Pardubic.

Rozšíření rezidentních zón

„V rámci koncepce dopravy v klidu my připravujeme rozšíření parkovací zóny na Městském obvodu Pardubice 1 směrem na východ, bavíme se o oblasti Židova, dále pak na jih, to je okolo gymnázia až k řece Chrudimce,“ náměstek pardubického primátora Jan Hrabal (ANO) popisuje oblast, kam magistrát plánuje rozšířit rezidentní parkování.

Čtěte také

Pardubice chtějí ulehčit místním, kteří kvůli návštěvníkům města často složitě hledají volná stání. Starosta třetího městského obvodu Vítězslav Štěpánek (ODS) však upozorňuje, že další placené zóny v centru můžou způsobit potíže řidičům z okrajových částí Pardubic.

„Auta, která parkovala někde ve středu města, budou chtít parkovat jinde. Jakmile bude zavedeno rezidentní stání, tak se to posune dál. Naše sídliště bude pravděpodobně plné aut, která budou dojíždět sem za prací,“ říká starosta Štěpánek.

Podle něj obyvatelé sídliště Dubina už teď těžko parkují. Městský obvod proto hledá způsoby jak zvýšit počet parkovacích stání. Jednou z možností je vybudování patrových parkovišť na stávajících plochách.

Typy parkování

„Jsou to tři různé typy parkování. Jedno je nadzemní, jedno je polozapuštěné a jedno je úplně zapuštěné. To jsou tři varianty, které lze vybudovat na každém větším parkovišti,“ doplnil Štěpánek. 

Městský obvod vytipoval tři místa, kde by bylo vhodné parkovací patra vybudovat. Jde o ulice Luďka Matury, Bartoňova a Erno Košťála. Kapacita tamních parkovišť je teď 177 míst, dostavbou by přibylo dalších 90.

„Nejefektivnější se nám jeví jenom to nadzemní, to znamená, že uděláme jedno patro a přidá se tam asi nových 34 stání. Toto je navrženo v ulici Erno Košťála jako dvoupodlažní, to znamená, kde se parkuje nyní dole, tak by se parkovalo nadále, nad to by se udělala taková střecha a vjezdy a výjezdy na obou stranách parkoviště,“ říká starosta.

Na patrová stání zatím existuje jen studie, protože jde o finančně náročný projekt. Náklady na jedno parkoviště jsou 25 až 30 milionů korun, na to Městský obvod Pardubice III teď ještě nemá peníze. 

Spustit audio

Související