Nové zóny v Pardubicích nejspíš předběhnou parkovací domy. Podle radnice je lidi přivítají

15. únor 2023

Kroužit a hledat místo. Tenhle rituál by nemusel být v krajském městě tak typický jako dnes. Aspoň v představách vedení města, které chystá další úpravy v oblasti parkování.

„Parkovací zóny budeme rozšiřovat. Nejdřív v lokalitě Pardubičky, kde je velká bytová zástavba v podobě Nové Tesly. Tam to je dokonce i jedna z podmínek, kdy do roka od zprovoznění musíme zavést rezidentní parkování. Věřím, že to občané přivítají, protože parkování u nemocnice je velmi velmi problematické,“ říká náměstek pardubického primátora Jan Hrabal.

Podle něj by zavedení rezidentních zón tento problém mohlo vyřešit. Chci taky dlouze a podrobně jednat se starosty městských obvodů. Jako první nasnadě je pětka, tedy Dukla, Skřivánek, kde situace začíná být taky vážná. Musíme se zaměřit i na Polabiny, Okrouhlík, Dubinu,“ říká náměstek pardubického primátora Jan Hrabal.

Dům s vlivem na okolí

Radnice připouští, že zóny musí řešit hned a nemůže čekat na výstavbu parkovacích domů. „Nejdál jsme s parkovacím domem u arény, který postaví Rozvojový fond Pardubice. Řešíme to v návaznosti na dopravní situaci na křižovatce s ulicí Sladkovského. Vzhledem k očekávanému zvýšeni intenzity dopravy v tomto úseku křižovatku upravíme, což byl i požadavek policie. Věřím, že se začne stavět ještě v tomto roce. Je to i nezbytná podmínka k tomu, abychom mohli úspěšně dokončit rekonstrukci Letního stadionu. Ohledně parkovacího domu u terminálu Jih nemám konkrétní termín a v ulici Mezi Mosty by mohlo jít o realizaci formou PPP.“

Náměstek primátora Pardubic Jan Hrabal

V Pardubicích taky funguje inteligentní dopravní systém, ale má své mouchy. „Když se podíváte do městské mobilní aplikace, tak abyste mohli zaplatit za parkování, potřebujete další aplikaci. Není taky třeba propojená s Portálem občana. Všechny tyto módy chceme spojit. Čeká mě i jednání na jedné ze středních škol v Pardubicích, kde chci jeden konkrétní mód probrat. Chtěl bych, aby se linky městské hromadné dopravy propisovaly živě do Google Map a Apple Map. Pro turisty by tak MHD mohla být přívětivější. Někteří talentovaní studenti by nám mohli pomoci. Mým cílem je postupovat maximálně hospodárně,“ tvrdí Hrabal.

Jak se náměstkovi primátora zodpovědnému za dopravu poslouchají stížnosti obyvatel na stav třídy Míru? Poslechněte si celý rozhovor.

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související