Pardubický uzel, etapa číslo 2. Správa železnic zatím jede podle plánu

1. červen 2021

Na plné obrátky momentálně běží opravy nástupišť i kolejí vlakového nádraží v Pardubicích. Už taky stojí pilíře nové lávky, která propojí sídliště Dukla se Zeleným Předměstím. Dělníky zaměstnává i rekonstrukce východního podchodu.

„V době covidu lidé méně cestovali vlakem. Zatím se ještě nevrátili v tom velkém počtu, co byl před pandemií, ale číslo každý týden roste. Negativní ohlasy nemáme. Přistupovali jsme k tomu šetrně a nadále tomu tak bude v případě rekonstrukce nádražní budovy. Snažíme se, aby veřejnost nebyla nějak radikálně omezená,“ tvrdí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Dvojkolejně až do Hradce? Za dlouho

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda

Práce na železničním uzlu se tak trochu týkají i možné nové zastávky Pardubice centrum. „Bude se jednat zatím jenom o kusou kolej. Slovo centrum by se jednou umocnilo na stopu směr Ostřešanská spojka. Na vyústění ven z osobního nádraží se už v projektu uzlu pamatuje,“ připouští Svoboda.

Až do poloviny listopadu běží i výluka mezi pardubickým hlavním nádražím, Rosicemi a Chrudimí. Vlaky nahradily autobusy. Dokonce se zavřel i legendární rosický železný most přes Labe. Nahradit ho má nový, dvojkolejný.

Kdy ale pojedou vlaky mezi krajskými městy v celé trase dvojkolejně, zůstává podle ředitele Správy železnic ve hvězdách. Zbývá dořešit úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové. „Žijeme v demokracii, kterou ctíme a hledáme kompromis. Je tam určité sdružení, určitá nepodpora ostatních akčních spolků. Nenecháme se odradit. Takové spojení by odlehčilo třeba i silnici.“

Zásadní rekonstrukcí a prodloužením na nové nástupiště prochází tunel na pardubickém nádraží
autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související