Pečujte o své duševní zdraví: 7 preventivních zásad, jak se nezbláznit

Únava - vyčerpání - deprese
Únava - vyčerpání - deprese

V pondělí 16. září startují Týdny pro duševní zdraví. V Tyršových sadech v Pardubicích se budete mít možnost vypsat ze svých problémů na pomyslnou zeď bláznovství. A zároveň se podělit o způsoby, jak o své duševní zdraví pečovat.

Spolek Péče o duševní zdraví doporučuje 7 jednoduchých tipů, jak si uspořádat život. Je to na první pohled úplně jednoduché.

  1. Pamatuj na svou pohodu. Ujisti se, že máš dostatek spánku, čerstvého vzduchu a vyvážené stravy.
  2. Pohybuj se. Najdi si nějakou fyzickou aktivitu, která tě baví a po které je ti dobře.
  3. Udělej si čas na své myšlenky a pocity. Každý den na nějakou dobu vypni počítač, telefon a televizi.
  4. Buď součástí skupiny. Věnuj čas lidem, se kterými je ti dobře.
  5. Měj realistická očekávání od svých nálad. Všichni mámě někdy špatnou náladu, kdy nezvládáme být pozitivní. Pokud máš ale špatnou náladu několik týdnů v kuse, vyhledej pomoc.
  6. Nastav si dosažitelné cíle. Zvol si cíle, které tě motivují, ale nepohlcují.
  7. Buď na sebe hodný. Pokud jsi v těžké situaci, dýchej zhluboka a zkus k sobě mluvit tak, jako bys mluvil k dobrému příteli.

Další tipy a příjemné zážitky můžete získat během září a října na akcích, které pořádá spolek Péče o duševních zdraví ve východních Čechách. Slavnostní zahájení je v pondělí 16. září v pardubických Tyršových sadech.

„Nabídneme vám také informace o novém Centru duševního zdraví v Pardubicích,“ zve psychiatr Petr Hejzlar.

Na film Paralelní životy s následnou debatou o důležitosti humanizace české psychiatrické péče můžete zajít do Divadla 29 v Pardubicích. Akce se koná v úterý 17. září od 18 hodin.

Den otevřených dveří bude i v Domově pro seniory U Kostelíčka, kde je oddělení pro osoby s duševním onemocněním. Přijďte ve čtvrtek 19. září od devíti do 17 hodin. Zajímavé akce se konají také v Chrudimi, Předhradí nebo Poličce.

Spustit audio

Související