Protesty kolem protihlukové stěny v České Třebové pokračují. SŽDC hledá jiné řešení
Hradby, hladová zeď, betonové monstrum - tak někteří lidé nazývají protihlukové stěny, které by do budoucna mohly obklopovat trať v České Třebové.
Bez ohledu na to, jak jim kdo říká, mnozí se shodnou hlavně na tom, že jejich vzhled a výška až pět metrů jsou nepřijatelné. Protihluková opatření mají být součástí stavby koridoru, kterou plánuje v roce 2020 Správa železniční dopravní cesty.
Ještě než práce začnou, chtějí lidé z města jejich výsledek změnit. A železničáři se jim snaží vyhovět. Proto zadali revizi stávající hlukové studie, která doteď navrhovala vysoké betonové zdi.
Nová studie má znovu prověřit možnosti protihlukové ochrany v okolí trati a zkusit najít jiné možnosti, než předchozí návrh. Tedy ten, se kterým se lidé mohli seznámit na veřejném projednání v dubnu.
Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše tak železničáři chtějí dát veřejnosti najevo, že není v jejich zájmu stavět zbytečně vysoké protihlukové stěny. Projektanti se pokusí hledat i způsoby, jak upravit samotné koleje, aby hluk od nich byl menší.
Obyvatelé sepsali petici
Nový návrh zpracuje Národní referenční laboratoř Státního zdravotního ústavu se sídlem v Ostravě. Jeho členové jsou spoluautory platného nařízení vlády k hluku a vibracím, jde tedy o státní instituci, která se dlouhodobě zabývá ochranou lidského zdraví a životního prostředí.
Do opraveného hotelu na nádraží v Pardubicích nastěhuje SŽDC účetní

Nádražní hotel v Pardubicích využije Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) pro své účtárny, později v něm bude i školicí centrum a ubytování. První etapa vnitřních oprav začne do několika týdnů a potrvá do ledna. ČTK to řekl generální ředitel Jiří Svoboda.
Nová studie by měla být hotová na konci listopadu. Potom jí projektanti předloží radnici v České Třebové a Krajské hygienické stanici. A právě hygienici budou mít hlavní slovo, jaká protihluková opatření jsou možná a splňují podmínky zákona.
Podle petice, kterou lidé sepsali a podepisují ji na sběrných místech, by výška měla být maximálně 1,5 metru. Místní nejsou proti stavbě protihlukových opatření, mnozí je vítají, protože bydlí v blízkosti trati a hluk je obtěžuje. Záleží jim ale na tom, jak budou zdi vypadat a jak případně změní podobu města. Proto pokračují v šíření petice a to zatím do konce roku.
Související
-
Pardubice a Českou Třebovou čekají velké změny na trati
Správa dopravní železniční cesty připravuje modernizaci železničních uzlů Pardubice a Česká Třebová.
-
Hladovou zeď nechceme, odmítá část České Třebové protihlukové zábrany
Přímo ve středu České Třebové má vzniknout 5 m vysoká stěna. Má zabránit hluku z projíždějích vlaků, někteří lidé se ale bojí, že zeď doslova rozdělí město na dvě poloviny.
-
Deset let uzavřená budova. Nádraží v Brandýse má zase ožít
Současné nádraží v Brandýse nad Orlicí bude za pár let minulostí. Správa Železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž plánuje stanici kompletně zmodernizovat.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Účelem fondu byla ochrana zájmů Andreje Babiše.‘ Padl druhý rozsudek, podle nějž byl šéf ANO ve střetu
-
‚Velká varovná červená vlajka.‘ Muskův úřad smazal 10 gigabajtů utajovaných dat, upozornil whistleblower
-
ONLINE: Do Vatikánu se sjíždějí duchovní a státníci z celého světa na pohřeb papeže Františka
-
Preclík je božský chutí i posláním