Řidiče informovat víc a na jednom místě. Nový šéf pardubických silničářů vylepší komunikaci
Že mají silničáři nové vedení, nemusí šoféry až tak zajímat. Pocítit by to ale podle Zdeňka Vašáka mohli hlavně v komunikaci.
„Určitě bych byl rád, kdyby se změna neprojevila v něčem negativním. O konkrétních věcech pořád přemýšlím. S organizací se seznamuji. Jednou z prvních aktivit, kterou jsem řešil, bylo projednání plánu zimní údržby. Rada kraje ho schválila. Dokument má několik desítek stran. Jsme připravení, i když zima je nevyzpytatelná. Mechanismy, principy a procesy jsou nastavené tak, aby nevznikal zásadní problém. Pokud vznikne, zase ho budeme řešit.“
Čtěte také
Dovnitř i ven
Vašák jako řidič netouží po překvapeních. „Vadí mi, když někde jedu a musím zastavit, protože je tam uzavírka, o které jsem nevěděl a nemohl jsem jet jinudy. Měli bychom řidičům dávat včas informace o tom, co se chystá, aby nemuseli zastavovat. Zároveň bych se chtěl trochu chlubit prací, kterou naši zaměstnanci dělají a která není jednoduchá. Jakmile se podaří zrekonstruovat silnici, informovat přes webové stránky, sociální sítě a podobně. Fungují aplikace, informační portály. Zaměříme se na jeden, který vytváří Pardubický kraj, kam budeme všechno směřovat.“
Funkční komunikaci by ředitel chtěl i ve firmě. „Aby informace proudily od vedení k zaměstnancům a naopak, ale i mezi jednotlivými útvary. Mnoho věcí je provázaných a je potřeba, aby o tom všichni, kdo k tomu mají co říct, věděli a mohli se k tomu vyjádřit.“
V posledních letech byl Zdeněk Vašák generálním ředitelem Centra pro regionální rozvoj České republiky, státní příspěvkové organizace s celostátní působností a 550 zaměstnanci. „Post ředitele Správy a údržby silnic Pardubického kraje pro mě představoval zajímavé téma. Zároveň jsem se chtěl z Prahy posunout blíž ke svému bydlišti. Jsem totiž z okolí Pardubic a osmileté dojíždění mě poměrně unavovalo. Potřeboval jsem získat nový motivátor pro svou práci. Baví mě a splnilo se mé očekávání, se kterým jsem do výběrového řízení šel.“
Jak moc je těžké navázat na 21 let práce svého předchůdce? Komunikuje s exředitelem Miroslavem Němcem? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Silničáři vybudují u hlavních tahů v kraji 5 stanovišť pro vážení nákladních aut
V Pardubickém kraji vzniknou místa pro mobilní vážení nákladních vozidel. ŘSD pro tyto účely upraví celkem pět stanovišť u hlavních tahů v různých částech regionu.
-
V Horních Ředicích chtějí přesunout kapličku. Silničáři s jejím stěhováním nesouhlasí
Kapličce u Horních Ředic hrozí, že zůstane od okolí odříznutá stavbou budoucího dálničního přivaděče. Obec plánuje památku přesunout, silničáři ale na to nechtějí slyšet.
-
Až se zima zeptá… Silničáře teplý podzim neukolébal
Všechno je připravené, chybí jenom sníh. Asi tak by se dal popsat současný stav, pokud jde o silničáře a zimní údržbu. I přes momentální počasí ale zůstávají v poho...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.