Silničáři v opakovaném tendru vybrali firmu, která postaví D35 z Opatovic do Časů

29. leden 2019 07:10

Nešlo to sice tak rychle, jak bychom si přáli, ale už je jasno. Silničáři vědí, kdo získá několikamiliardovou zakázku na stavbu dálnice D35 z Opatovic na Labem do Časů. Opakovaný tendr na 13kilometrový úsek, který bude propojený s hradeckou D11, vyhrálo sdružení firem Strabag.

ŘSD muselo opakovat výběrové řízení, to předchozí totiž zrušil na jaře Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Silničáři s jeho verdiktem sice nesouhlasili, přesto hned vyhlásili nový tendr a z něj jako vítěz vzešlo konsorcium firem vedené Strabagem. 13km úsek z Opatovic nad Labem do Časů postaví podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za 3,4 miliardy bez daně.  

Opatovice – Časy v roce 2022?

Silničáři přesný termín zahájení stavby ještě neznají, ale podle Jana Studeckého z ŘSD by to mělo být letos na jaře. Na 12km trase bude třeba dostavět nedokončenou estakádu u Opatovic nad Labem a její pokračování přes záplavové území Labe směrem na Bukovinu nad Labem, v plánu je asi 20 dalších mostních staveb a mimoúrovňová křižovatka u Rokytna. Zprovoznění je zatím plánované na rok 2022.      

Časy – Ostrov „se staví“

V prosinci klepali silničáři spolu s politiky na základní kámen navazující části D35 Časy – Ostrov. Přestože stavba oficiálně začala, žádné stroje ani dělníky jsme na značné části 15km  trasy nezaznamenali, a to redaktor Českého rozhlasu Pardubice mapoval celou od Časů až po Ostrov. 

Viditelné jsou v terénu stále pouze navážky a skrývky. Podle ŘSD by se práce měly rozjet naplno na jaře, nebo až to dovolí počasí.  Zakázku za necelé 4 miliardy s DPH získala společnost Eurovia. Zatím to vypadá, že by se oba dálniční úseky o celkové délce 27 km, měly stavět současně.    

D35 teď ale zaměstnává i Pardubický kraj. Jde o to, aby města a regiony byly dobře napojené na postavenou budoucí dálnici a v místě dálničních sjezdů nevznikaly dopravní problémy.  Kraj proto chystá celkem osm silničních staveb, které budou mít funkci dálničních přivaděčů a obchvatů. Zhruba do dvou až tří let by měly vzniknout na Pardubicku a Orlickoústecku. Pro kraj to jsou prioritní stavby a každý měsíc bude kontrolovat tempo přípravných prací, aby nenastaly zbytečné prodlevy. Hejtmanství má na tyhle dopravní stavby od státu slíbené skoro 3 miliardy korun.

autor: Ondřej Wolf
Spustit audio

Související