Vyhrazené pruhy v centru Pardubic definitivně končí
Loni zřídila pardubická radnice v centru města vyhrazené jízdní pruhy pro MHD a záchranáře. Po půl roce město pruhy opět na zkoušku zrušilo. Teď radní rozhodli, že se pruhy už nevrátí.
V únoru 2015 nechala pardubická radnice vyhradit jízdní pruhy v centru města pro hromadnou dopravu a záchranáře. Kvůli různým opravám a uzavírkám v té době totiž nabíraly autobusy a trolejbusy velká zpoždění, problémy měli i řidiči sanitek.
Na podzim byly rekonstrukce hotové a město k velké úlevě řidičů opět na zkoušku pustilo auta do obou pruhů na Sukově třídě a Masarykově náměstí.
Pruhy byly zřízené loni v únoru a v říjnu byly dočasně zrušeny. „Rada schválila zrušení vyhrazených jízdních pruhů,“ říká náměstek primátora Jiří Rozinek (ČSSD).
A dodává: „V průběhu března došlo k dopravnímu průzkumu, kde se zkoumalo, jak vypadá situace v současné době. Závěr byl takový, že vyhrazené jízdní pruhy definitivně rušíme. Ze začátku tato situace pomohla k řešení zpoždění, ale dneska je důvodem kapacita křižovatky u zimního stadionu a také neřízený přechod pro chodce mezi zastávkami na Masarykově náměstí.“
Nový semafor na Masarykově náměstí
Zde jsou dvě křižovatky poměrně blízko u sebe. Podle náměstka Rozinka situaci pomůže přidání semaforu na přechod pro chodce: „Je doporučeno ve studii, která se tím zabývala, aby bylo přidáno řízení tohoto přechodu pomocí světelného signalizačního zařízení s tlačítkem výzva.“
Křižovatkou u hokejové arény projede za hodinu až 2 700 aut a projde 630 chodců. Na Masarykově náměstí pak ve špičce projede až 1050 aut a projde 1520 chodců za hodinu.
Řidičům pomůžou inteligentní informační tabule
Jisté řešení si radní slibují od inteligentního řízení dopravy. Jan Řehounek (ANO) věří, že nový systém pomůže: „Určitě by měl. Nebude to jenom o řízení dopravy jako takové, ale nabídnutí lidem, kteří přijíždějí do Pardubic, aby opravdu využili možné méně frekventované silnice. Počítá se s informačními tabulemi, které řeknou, že nemá cenu jet tudy, protože je tam zácpa, ale má cenu to objet někudy jinudy.“
A dodává, že úplně situaci vyřeší až obchvaty města: „Finální řešení jsou opravdu obchvaty města, ale snažíme se nečekat, protože samozřejmě obchvaty města nejsou v gesci města jako takového. Od tohoto si slibujeme zlepšení stavu do doby, než ty vlastní obchvaty budou stát.“
Podle nejoptimističtějších plánů by mohl být severovýchodní obchvat hotový v roce 2019.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jak Filip Turek měnil své verze rychlé jízdy na dálnici. Přiznal, že snímek mohl vzniknout v Česku
-
Koalice sklízí třešničky z dortu, ale sama s projekty nepřichází, kritizuje vedení Prahy Scheinherr
-
Válka už mohla dávno skončit, kdyby sankce zesílily. Rusko je pod ekonomickým tlakem, tvrdí analytik
-
Hokejisté Brna přestříleli Pardubice 7:4. Kometa srovnala finálovou sérii s Dynamem na 2:2 na zápasy