Boj o návrat důvěry. Cestujících v MHD pořád není jako dřív

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Muž čeká na zastávce v Pardubicích na autobus

Nosíte u sebe roušku? Mít ji už nemusíme skoro nikde včetně vozů pardubické veřejné dopravy. Přesto vzhledem ke koncentraci lidí není úplně od věci ji právě tam použít.

„Situace se vyvíjí. Když jsem dnes sledoval cestující v trolejbusech na náměstí Republiky, tak je to asi padesát na padesát. V prostředcích MHD bývá i 40 lidí najednou. Je to pro jejich ochranu. Doporučení nosit roušky není primárně kvůli nám, protože řidič sedí uzavřený v kabině,“ vysvětluje ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

Místo turistů pracanti

Dopravní podniky v celé zemi kvůli koronavirové pandemii přišly o cestující a samozřejmě i o tržby. Teď se snaží získat pošramocenou důvěru lidí.

„Během tohoto týdne jsme situaci konzultovali napříč republikou. Cestující se vracejí. Paradoxně rychleji v těch městech, kam dřív nejezdilo tolik turistů, která nebyla tolik turisticky zatížená. Jde o běžné lidi cestující do práce,“ říká ředitel Pelikán.

Podle Pelikána, který je zároveň předsedou Sdružení dopravních podniků, byla nejhorší situace v dubnu. „Tehdy jezdilo nějakých 20 procent cestujících, v červnu jsme se místy dostali až na 70 procent. Věříme, že se všichni vrátí v září.“

Důvod k oslavě: kulatiny

Pardubický dopravní podnik si letos připomíná 70 let od svého založení. Den otevřených dveří v květnu uspořádat nemohl. Od července až do konce září vypraví speciální jízdy historických vozidel. Do provozu je na vybraných linkách nasadí každou druhou neděli, někdy i po celý víkend. Ve dnech 5. a 6. července se můžete podívat zpátky do prvních desetiletí MHD ve městě.

Běžné linky v létě jezdí podle prázdninových jízdních řádů. Až zahájí provoz letiště, rozjede se znovu i linka 90 mezi Hlavním nádražím a zastávkou Letiště terminál. Dopravu taky ovlivní spousta plánovaných omezení. „Myslím si, že nejhorší časy nás čekají v letech 2021 a 2022, kdy se bude opravovat mnoho důležitých komunikací a mostů,“ odhaduje Pelikán.

Pod dopravní podnik spadá i provoz plavidla Arnošt z Pardubic. Vydává se směrem na Brozany, Kunětice a Srnojedy. Po letech by se loď mohla vrátit do Přelouče, kam mířila v dobách svých začátků.

Spustit audio
autor: Jakub Malý

Odebírat podcast

Související