Pardubice omladí prastarý městský web. A aplikace ukáže polohu všech spojů MHD

18. únor 2022

Jak se vám líbí stránky pardubického magistrátu? I vedení města uznává, že by zasloužily provětrat. Změna je podle náměstka primátora Petra Kvaše blízko

„Tento týden probíhají možná poslední redakční úpravy úplně nového městského webu, který skutečně už byl hodně prastarý a hodně odpovídající době vzniku. V nejbližších dnech budeme oznamovat publikaci úplně nového městského webu. Velmi rád budu očekávat reakce občanů na to, jak se nám to povedlo,“ říká.

Výročí aplikace

Už je to rok, co běží mobilní aplikace Pardubice v mobilu. Za tu dobu oslovila přes 10 000 lidí. Polovina z nich je přitom aktivní a využívá ji pravidelně. „Osobně jsem počet 10 000 považoval za hranici velkého úspěchu. Bál jsem se, že těch uživatelů za rok bude méně než 5 000, což by asi nebylo dobré. K pátečnímu ránu je to 10 553 uživatelů přesně.“

Vysoký je podle Kvaše i počet zhlédnutí, tedy kliknutí na jakoukoliv dlaždici, notifikaci a podobně. Tam se to za první rok šplhá do milionů. „Vsadili jsme na jednu dlaždici, která není úplně standardní u městských aplikací, tedy dopravní kamery. Má velkou oblibu, jednoznačně vede. Lidé, kteří pravidelně jezdí a znají umístění kamer, tak je třeba zajímá, jaká je situace u nadjezdu u Parama. Pravidelně se tam dívají.“

Před vznikem aplikace nechal magistrát zpracovat obecnou analýzu, ze které vyplynulo, že asi polovina lidí se na všechny informace dívá pomocí mobilních telefonů. „Webové stránky představují už jenom 34 procent. Mobil je tak dnes prvotní prostředek k hledání. Stránky nejsou vždy tak rychlé. Navíc si v aplikaci jenom ťuknu na to, co mě zajímá, a cesta je tak výrazně kratší. Lidé chtějí informaci okamžitě.“

Kdy to pojede a kde zaparkujete?

Velmi oblíbené jsou v aplikaci zastávkové jízdní řády. Protože technologie umožňují znát čas skutečného příjezdu spoje, bude nově možné sledovat pohyb autobusů i trolejbusů v reálném čase a zjišťovat jejich aktuální polohu. Druhým vylepšením aplikace by pak mělo být propojení se systémem inteligentního parkování, který uživatele navede na volná parkovací místa.

V té souvislosti Kvaš upozorňuje, že momentálně běží jenom testovací režim. „Potřebovali jsme zjistit, jestli jsme schopní data ze senzorů na parkovacích místech přeposlat do informační tabule. Pro tyto potřeby jsme udělali oblasti podstatně větší. Když jedete třeba po ulici 17. listopadu a je tam šipka směr náměstí Čs. legií, tak to číslo neodkazuje na náměstí legií, ale do celé velké oblasti včetně Smilovy, Štefánikovy, Havlíčkovy, Nerudovy ulice. Samozřejmě při ostrém spuštění to určitě zúžíme.“

autor: Jakub Malý
Spustit audio

Související