Děti řeší svoje potíže s umělou inteligencí. Teprve pak jdou za mnou, říká školní psycholožka

Rodiče by měli děti vést k dodržování denního režimu i o prázdninách, doporučuje psycholožka
Školní psychologové jsou dnes už běžnou součástí základních a středních škol. Lenka Procházková působí jako školní psycholožka na Střední průmyslové škole elektrotechnické v Pardubicích. Žáci za ní přicházejí velmi často s tím, že se necítí psychicky dobře, pociťují úzkost, strach. Nedokážou přesně určit, proč to tak je, nicméně chtějí své potíže řešit.
„Děti za mnou přicházejí často samy. Funguju i přes online rezervační systém, takže jsem dostupná stále, i o půlnoci,“ vysvětluje psycholožka Procházková a pokračuje:
„Sociální sítě hrají velkou roli v životě dětí. Mají pak dvojí identitu. Reálnou, což je běžný svět a úplně odlišnou, což je online prostředí. Hodně dětí se obrací se svými problémy na umělou inteligenci, teprve potom přijdou za mnou,“ konstatuje Lenka Procházková.
Ne vždy je inteligence inteligentní
U umělé inteligence je ale podle ní problém v tom, že není vždy inteligentní. Co je ale potěšitelné, většinou AI dětem doporučí, aby vyhledali odbornou pomoc, a vypíše i jména konkrétních psychologů, kteří jsou k dispozici.
Rodiče by měli děti vést k dodržování denního režimu i o prázdninách. K čemu může vést dlouhé nicnedělání? Můžete si poslechnout v záznamu pořadu.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.