Hrozí vám zpackaná dovolená? Problémy řešte okamžitě, doma je pozdě

8. srpen 2023

Největší audioportál na českém internetu

Vila, moře, oceán, dovolená, dům u moře, ilustrační | Foto: Armand Khoury, Unsplash, Licence Unsplash, ©

Jak řešit problémy při ztrátě zavazadel? Poslechněte si v záznamu pořadu

Celý rok šetříte na exotickou dovolenou u moře. Konečně nastane den, kdy stojíte přede dveřmi do hotelového pokoje a těšíte se na skvěle vybavený apartmán s výhledem na moře a se závěsy vlnícími se v přímořském vánku. A pak přijde zklamání.

Pokoj vypadá jinak, než jak jste si ho vysnili. „Představy a realita, kterou jste si objednali, to jsou rozdílné věci. A nespokojených lidí přibývá. Jejich způsob myšlení se mění a bohužel se setkáváme s případy, které jsou spíše subjektivní, než aby došlo k pochybení pořadatele zájezdu. Někdy jsou ale stížnosti oprávněné a v tomto případě platí základní poučka: Jednejte ihned!“ říká právnička Anna Frantalová.

Povinnost vytknout vadu hned

Čtěte také

Problémy, které nastanou v místě dovolené, ať už jsou to vady ve vybavení na pokoji nebo hotelové služby, řešte okamžitě s delegátem cestovní kanceláře nebo kontaktujte přímo cestovní kancelář. Nenechávejte to na čas po příjezdu. I zákon ukládá povinnost vytknout vadu hned, a to proto, aby mohla být zjednána náprava.

„Pořadatel totiž musí mít možnost nápravy. Můžete dostat náhradní pokoj, který bude vaše oprávněné požadavky, které máte zanesené ve smlouvě, splňovat. Pokud vám pořadatel nabídne alternativu, a ta nebude na takové úrovni, lze uvažovat o přiměřené slevě z ceny zájezdu,“ popisuje právnička a radí, že je vždy dobré uložit si dokumenty, které máte od cestovní kanceláře, včetně fotografií na prospektech. Pokud fotografie od pořadatele neodpovídají skutečnosti, je dobré si realitu nafotit, abyste byli schopni vše doložit.

Na cestovce záleží

Vybírejte si osvědčenou cestovní kancelář. Je velmi důležité, od koho si zájezd kupujete. Podle právničky Frantalové není cestovní agentura totéž, co cestovní kancelář.

Čtěte také

„Na kancelář jsou kladeny mnohem vyšší nároky z hlediska pojištění. Je to bezpečnější. A pozor, aby nebyl pořadatel zájezdu ze zahraničí. Může to mít pak dopad na právní nároky, v cizině platí jiné právo než u nás. Třetí věcí jsou zprostředkovatelé. Pozor na webové stránky pod nějakou obchodní značkou, které přeprodávají zájezd někoho dalšího. Pokud by došlo na potíže, právní vztah budete mít až s relativně neznámým konečným subjektem.

Myslete na pojištění ohledně storna zájezdu. Pokud chcete odjet a dítě vám pár dnů před odletem onemocní, tudíž nemůžete odjet, většinou přijdete o peníze. Jednou z variant, jak o ně nepřijít, je storno pojištění. Ohlídejte si vždy i to, jak má cestovní kancelář ošetřené podmínky storna, může to být odlišné.

Jak řešit problémy při ztrátě zavazadel? Poslechněte si v audiu pořadu.

Mohlo by vás zajímat