Železničáři zahájili opravu trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí
Oprava trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí může začít. Železničáři ji slavnostně zahájili poklepáním na základní kámen. Úpravy asi desetikilometrového úseku potrvají až do léta roku 2023 a výrazně omezí provoz na hlavním koridoru.
Opravy trati mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí budou mimo jiné zahrnovat úpravu železničního svršku i spodku, stavbu protihlukových opatření, úpravu mostů, propustků.
„Zvýší se kvalita z pohledu z pohledu provozuschopnosti čili propustnosti toho úseku, dojde k vložení odboček, takže my ten úsek obrazně řečeno rozdělíme na čtyři části a tím se docílí větší kapacita propustnosti,” vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, co bude největším přínosem celé akce.
Čtěte také
Průjezdní rychlost v této části koridoru bude o něco vyšší. Díky rozsáhlým opravám také už nebude potřeba neustálá pravidelná údržba trati. „Tato rekonstrukce docílí snížení cyklické údržby. To tady místní občané často zažívají, že zhruba jednou za tři roky muselo docházet k podbití trati, k výměně části kolejí a k nápravě do technického stavu jaký měl splňovat,“ dodává Svoboda.
Zrušené Bezpráví
Jedna z odboček vznikne v Bezpráví, kde bude zrušená stávající železniční zastávka. Hlavní práce se ale týkají především stanice v Brandýse nad Orlicí. Tam vzniknou nová bezbariérová nástupiště nebo nový podchod.
Úpravy čekají i samotné vlakové nádraží. To si ale podle Svobody zachová svůj historický vzhled: „Bude zachován částečně, samozřejmě se zde bude detailně jednat přímo s místní samosprávou. My už jsme zde začali budovat nové toalety, ale budeme v tom pokračovat, aby cestující zde měl komfort v případě, že na vlak čeká.“
Rozsáhlé práce částečně naruší život místních obyvatel, řekl starosta Petr Řehák (Máme rádi Brandýs): „Pro město Brandýs to hlavně znamená enormní hluk v nočních hodinách, protože budou noční výluky a denní provoz, staveniště, doprava těžkými vozidly a podobně.“
A celá akce s sebou pochopitelně nese mnohá omezení vlakové dopravy. U dálkových spojů bude stanovená objízdná trasa přes Havlíčkův Brod. Regionální vlakové spoje budou v době oprav kompletně nahrazené autobusy. Stavba za víc než 3 miliardy korun potrvá až do léta 2023.
Související
-
Schváleno. V Pardubickém kraji bude nejdelší železniční tunel v Česku
Pět kilometrů tmy. To by už za několik let měli zažívat cestující na hlavním železničním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí.
-
Deset let uzavřená budova. Nádraží v Brandýse má zase ožít
Současné nádraží v Brandýse nad Orlicí bude za pár let minulostí. Správa Železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž plánuje stanici kompletně zmodernizovat.
-
Starou trať mezi Brandýsem a Ústím čeká oprava za několik miliard
Správa železnic vypsala soutěž na rekonstrukci tratě mezi Brandýsem a Ústím. Právě tento úsek není ještě zmodernizovaný na koridor a patří k problémovým.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Excesivní vybočení.‘ Expolicistovi, který v opilosti mlátil pěstmi dívky v baru, hrozí u soudu až 10 let
-
Poprvé mě někdo kritizoval za to, že je malý nárůst poplatků a málo zdražujeme, říká šéf ERÚ Trávníček
-
Děti, které chtějí být sériovými vrahy. Výchovné ústavy nemají jak pracovat s extrémními případy
-
Ubrat Mlsnovi, přidat neziskovkám. Piráti chtějí vyčlenit v rozpočtu na boj s korupcí extra 8 milionů